El 51,5% dels accidents amb víctimes que hi va haver a Espanya en el 2007 no van tenir a veure amb cap infracció de les normes de trànsit.
Incidència de les infraccions en els accidents amb víctimes. Espanya 2007
Les distraccions en la conducció són, amb 1 de cada 5 accidents amb víctimes, la primera causa d'aquests accidents.
El 81,3% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes no guarden relació amb infraccions conegudes relatives a la velocitat. En vies urbanes, només el 7,7% dels accidents amb víctimes tenen alguna relació amb la velocitat dels vehicles.
Sobrepassar la velocitat establerta només és causa coneguda del 3,0% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes, i del 1,1% en les vies urbanes.
Infraccions sobre velocitat en els accidents amb víctimes. Espanya 2007
A la província de Barcelona, només el 0,29% dels accidents amb víctimes es va produïr en autopistes o autovies.
En aquestes vies es van ocasionar el 0,87% dels morts en accident i el 1,63% dels ferits greus que hi va haver a la província.
Pel que fa a Catalunya, les dades més rellevants del 2007 són les següents:
Ja tenim els responsables del 3,07% dels accidents amb víctimes, que són els què han excedit imprudentment la velocitat. Qui té la responsabilitat del 3,7% dels accidents amb víctimes deguts al mal estat de les carreteres?
Perquè a mida que es redueixen els accidents on hi ha implicada d'alguna manera la velocitat estan augmentant els accidents amb víctimes degut a distraccions? Serà pel mòbil o serà per tant anar mirant el comptaquilòmetres?
Seguretat? Repressió? ... Tot plegat te més pinta d'experiment sociològic a gran escala per veure fins quin punt sóm capaços de què l'arbitrarietat ens governi.
Parlem dels 40 km/h per entrar a Barcelona?
En aquestes vies es van ocasionar el 0,87% dels morts en accident i el 1,63% dels ferits greus que hi va haver a la província.
Pel que fa a Catalunya, les dades més rellevants del 2007 són les següents:
- Només en el 3,07% dels accidents amb víctimes hi està relacionada d'alguna manera la velocitat, en els quals el 0,75% (129 accidents) s'havien infringit els límits de velocitat permesos.
- El mal estat de la via, en canvi, és un factor present en el 3,7% dels accidents amb víctimes: es produeixen més accidents amb víctimes per vies en mal estat (i no es compten les insegures, que en són més) que per excessos comprovats de velocitat.
- Just el 47,2% dels factors incidents a Catalunya en els accidents amb víctimes en vies interurbanes són distraccions o errades dels conductors. En el conjunt de vies, aquest factor és present en un 36% dels casos.
- El 13% dels accidents interurbans s'ha produït en interseccions (56% en les vies urbanes).
- Només una tercera part (33,7%) dels accidents amb víctimes es produeixen en vies interurbanes.
- L'alcohol o les drogues han estat presents com a factor d'accident amb víctimes en el 1,9% dels casos. Ho supera el mal estat del vehicle (2,8% dels casos).
- En el 48% dels accidents amb víctimes, no s'ha infringit cap norma de la circulació. En vies interurbanes no s'han infringit les normes en el 74,4% dels factors d'accidents amb víctimes.
Ja tenim els responsables del 3,07% dels accidents amb víctimes, que són els què han excedit imprudentment la velocitat. Qui té la responsabilitat del 3,7% dels accidents amb víctimes deguts al mal estat de les carreteres?
Perquè a mida que es redueixen els accidents on hi ha implicada d'alguna manera la velocitat estan augmentant els accidents amb víctimes degut a distraccions? Serà pel mòbil o serà per tant anar mirant el comptaquilòmetres?
La velocitat i les distraccions en els accidents amb víctimes
Recurrència com factors implicats en accidents amb víctimes sobre el total de factors.
Font: Elaboració pròpia a partir dels Anuaris d'Accidents de Trànsit 2005, 2006 i 2007, Servei Català de Trànsit.
Font: Elaboració pròpia a partir dels Anuaris d'Accidents de Trànsit 2005, 2006 i 2007, Servei Català de Trànsit.
Seguretat? Repressió? ... Tot plegat te més pinta d'experiment sociològic a gran escala per veure fins quin punt sóm capaços de què l'arbitrarietat ens governi.
Parlem dels 40 km/h per entrar a Barcelona?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada